God Jul från Riksbanken!

Det är dåliga tider och det går trögt lite överallt.

Hade så smått börjat misströsta, dras med i klagokören och överväga att låsa min ränta. Men så sänker Riksbanken styrräntan och vips är min rörliga ränta 2,5% lägre än när jag i somras köpte min övernattningslägenhet. "Sweet!" som en kollega skulle ha uttryckt det. Det kanske blir en god jul trots allt.


I övrigt rullar allt på! Det blev en bra dag även i Sundsvall och jag sitter just på tåget mot Stockholm där vi kommer att ha den avslutande dagen med flest deltagare. Ska bli kul!

För att följa upp mina något förhastade löften från i tisdags kommer här en statusrapport:

1. Jag ska blogga minst en gång i veckan. Här har jag överlevererat den här veckan.

2. Jag ska utnyttja mitt gymkort minst en gång i veckan. Har inte haft en chans...än.

3. Jag ska äta godis max en gång i veckan. Funkar så här långt. Det blir lördagsgodis den här veckan.

4. Jag ska sluta äta chips och annat snacks. Funkar så här långt.

5. Jag ska se till att köksbänken i min övernattningslägenhet är på plats senast efter trettonhelgen. Har idag beställt gashäll och inbyggnadsugn som kommer att levereras och installeras veckan efter trettonhelgen, så nu MÅSTE jag hålla detta löfte.

So far so good!


Kommentarer
Postat av: en smal vacker kärring

du kommer aldrig lyckas, precis som du skrev på min blogg, du är ett hopplöst fall och jag hoppas du får aids av en konstig man i en bastu i någon förort till stockholm

2008-12-07 @ 17:40:33
Postat av: Mats

Tack för den glada hälsningen!

6. Jag ska lära mig att ha överseende med loosers som skriver inlägg anonymt eller i andras namn.

2008-12-07 @ 17:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0