Tillbaka till verkligheten

Så var julen förbi och jag sitter på kontoret igen för att förbereda morgondagens möten. För en gångs skull känns det som attdet blev en rätt lagom blandning av det mesta.

- Inte för mycket julmat. En lätt överdos på julafton följdes av några dagar med smärre återställare. (Av julmat altså. :-))
- En dos med livemusik. Vi gjorde en spelning för 700 upprymda Strängnäsbor på juldagen. Till skillnad från förra året då det var ett mindre sjöslag på scenen och några överförfriskade herrar, som hade med egen vodka, tyckte att de såg mycket bättre ut om de fick vara på scenen och dansa. I år var det några och mindre förfriskade tjejer som försökte äntra scenen. (Några av dem bad om lov innan de försynt ställde sig på scenkanten för att inte vara i vägen.) Ett mycket trevligare problem...
- Lite social balans i form av att träffa vänner som jag har svårt att synka kalendern med under terminerna.
- Tack vare en bra disposition mellan vanliga helgdagar och extra röda dagar fick jag också möjlighet att sova ut ordentligt.

På det hela taget helt lysande.

Men nu är det tillbaka till verkligheten som gäller. Sitter och påtar med en introduktionsutbildning till morgondagens möte. Får jag några sådana här dagar då jag kan vara kreativ istället för att släcka oväntade småbränder kan det finnas hopp för ett bra 2009!

Önskar alla ett gott slut på 2008 först!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0