Livet har sina goda stunder

"Världen blir bättre" kunde man läsa i dagens Metro. Budskapet är att media borde ha en lite mer dynamisk nyhetsrapportering. Med rubriker som;
"Svenska barn äter mindre godis än någonsin"
och
"Folkmord minskar drastiskt med 80 procent"
vill man ge exempel på goda nyheter som skulle kunna platsa på den possitiva sidan av nyhetsflödet.


Normalt skulle jag hålla med! Visst vore det skönt med lite mer nyanser i medias rapportering. Mot bakgrund av de senaste månadernas jättevarsel och de makabra attackerna på Gaza känns artikeln dock lite som scenen ur "Life of Brian" där de tre korsfästa hänger sjungandes "Allways look at the bright side of life".

Inspirerad av ansatsen att se det positiva i tillvaron valde jag efter en tung period jobbmässigt att fokusera på det goda i att mina räntekostnader minskat rejält de senaste månaderna. För att uppmuntra mig själv lite gick jag förbi Nespressobutiken på Biblioteksgatan och investerade en del av den här månadens räntekostnadsminskning i kaffemaskinen C100.


Ja, inte för att jag tror att världen blev bättre. Min bror underströk att kaffemaskinen är väldigt tveksam ur ett miljöperspektiv. Men snygg är den! Och vilket kaffe det blir! Och min vardag blev lite gladare. Effekten blir dock att jag inte kommer att kunna sova en blund i natt! Men det får det vara värt. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0