International Learning Styles Conference 2009

Under sommaren kommer min blogg att användas för en kurs jag går på KTH. Det kommer därför att handla mycket om IKT i undervisningen framöver.

Den här veckan är jag lite norr om New York för att vara med på International Learning Styles Networks årliga konferens. I morse hade Henry Tenedero en fantastisk inspirationsföreläsning om lärstilar, EQ och livet som helhet.

Just nu sitter precis på ett seminarium med Ole och Karen Lauridsen från Århus Handelshögskola som talar om olika lärstilsstrategier för studier och vardagsliv. Det är spännande att danskarna har kommit igång ordentligt med lärstilar. En majoritet av deltagarna här är danskar! Mycket tack vare Ole och Karens missionsarbete. Hoppas att ett liknande "uppvaknande" kommer i Sverige snart.

I morgon är det styrelsemöte för lärstilsnätverket och sedan bär det av för några dagar i New York.


Och när jag kommer hem ska jag ta tag i studierna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0