Hur tänkte de nu?

Det är kaos i tågtrafiken. Jag har reklamerat mellan 6 och 10 resor den senaste månaden på grund av att SJ inte hållit tiderna och jag har missat jobbmöten.

Igår kom det en enkät från SJ och jag tänkte:
"Wow, de börjar hända något! De tar tag i det här och undrar vad jag tycker och vad de kan förbättra i den rådande situationen. Det finns hopp för mänskligheten!" 

Jag går in på enkäten och får frågor om hur jag upplever det är att BOKA BILJETTER via SJs olika bokningssystem!!!??!!

Jag förstår att detta ingår i en längre plan, men har man på SJ verkligen fattat vad som händer ute på stationerna. Jag passerade Centralstationen i Stockholm i söndags. Förmodligen minst ett par tusen personer som inte kom dit de skulle.
Hur många av dem funderade på hur de ska köpa nästa biljett av SJ?

Är det för mycket begärt att de sticker ut huvudet och tittar på omvärlden?


Kommentarer
Postat av: Susanne

usch men gud vad jobbigt.. är för en gångs skull glad att jag bor i en liten stad! Lycka till med reklamerandet! :)

2010-02-25 @ 10:51:10
URL: http://caminandoporlavida.blogg.se/
Postat av: ida

skitjobbigt hela sj-situationen.

går liksom skola i en annan stad och måste därför åka tåg dit och hem varje dag.

Skönt att man har lov nu när det verkar vara som värst!

2010-02-25 @ 11:37:49
URL: http://nigels.blogg.se/
Postat av: Dimalim

asså kaoset är löjligt tycker jag :P

2010-02-25 @ 11:39:05
URL: http://dimalimsliv.blogg.se/
Postat av: Rickard

Det är väldigt jobbigt med förseningar men det absolut värsta är utebliven info. Bara att höra föraren eller konduktören säga ex: "Ja vi försöker få tag på info men har ännu inte klara besked, vi jobbar på det" och liknande med jämna mellanrum, skulle dämpa irritationen något hos många resenärer. Men, inte ens det klarar de av. Ofattbart.

2010-02-25 @ 21:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0