Leave me alone!

TV-reklam, Tidningsreklam, dörrförsäljning, telefonförsäljning, försäljare på stan som vill att man ska stöda Rädda Barnen... Det blir bara fler och fler som vill krypa oss inpå skinnet och prångla på oss sina budskap. Nu har valrörelsen dragit igång och jag såg precis på TV4 och om hur partierna planerar att använda sociala medier och dörrknackning i valrörelsen.

Moderaterna har som mål att besöka 300 000 hem i Sverige. Socialdemokraterna ska tydligen knacka 50 000 dörrar bara i Örebro. Nu räcker det alltså inte med att hänga upp-och-ner-vända kors på dörren för att undvika Jehovas Vittnen. Vad ska man hänga på dörren för att slippa politiska uppvaktningar?

När det gäller organisationer som jagar mig på stan har jag som princip att inte stödja dem under 6 månader efter att de "uppvaktat" mig när jag är ute och handlar. Behöver jag säga att mitt stöd till Röda Korset, Rädda Barnen m fl är väldigt begränsat.

På Moderaternas valsajt finns en avdelning som de kallar "5 minuter". De vill att sympatisörer ska ge 5 minuter av sin tid och skicka mejl till de av sina vänner som ännu inte har bestämt att de ska rösta på M. Säkerligen har övriga allianspartier och de "röd-gröna" liknande planer.

Funderar på hur lång karenstid jag ska ha för vänner som skickar mig politisk propaganda och hur jag ska hantera de partier som inte lämnar mig ifred på stan. Om jag skulle ha samma princip som för välgörenhetsorganisationer blir resultatet att jag kan ligga på sofflocket en viss söndag i september.

Det kanske är det de vill?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0