Kan det vara så att det funkar?

Jag skickade ju mitt positiva meddelande till SJ igår efter att de gjort mig till en nöjd passagerare. Tanken var att ge dem positiv feedback så att de vet vad de ska göra mer av. Resultaten lät inte vänta på sig! Idag skriker SJs hemsida ut:

Man erbjuder sig att förlänga mitt årskort med en månad eller köpa tillbaka det om jag inte längre vill resa med SJ. Lite sent och lite lite kan någon säkert tycka, men "sent ska syndaren vakna" och med tanke på hur många det är som omfattas måste jag ändå säga att jag tyckar att det är en ganska kraftfull åtgärd. Dessutom var jag nästan i tid till Skövde i morse och trots att det har varit ett "omfattande signalfel" är vi bara tio minuter försenade på vägen tillbaka. Snyggt jobbat!

Det är nästa så att man börjar tro på att det här med positiv förstärkning fungerar. Jag skcikar ett nytt meddelande till SJs kundtjänst och VD, när jag är framme i Stockholm. Brevid mig är det en kille som ber ombordpersonalen om en huvudvärkstablett. De har ingen så jag sticker till honom två Alvedon i hopp om att han ska bli av med huvudvärken och jag ska kunna samla lite god karma. Som SJ-resenär vet man aldrig när man kan behöva den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0